Uczniów

Gryffindor

234

Hufflepuff

136

Ravenclaw

137

Slytherin

211

Ogółem

718

W rezerwie

1
Wyszukaj ucznia:

    Najlepsi uczniowie:

    Cassie Moon 303 pkt
    Ursula Thot 275 pkt
    Sophie Jacobson 176 pkt
    Ellie Shadow 154 pkt
    Sebastian Kostyk 151 pkt

    Opiekun: prof. Asumay Brown

    Prefekt: Ursula Thot

    Prefekt: Cassie Moon

    Kapitan: -

    Specjalista: -


    zobacz więcej

    Najlepsi uczniowie:

    Johny Franklin 185 pkt
    Lauren Black 147 pkt
    Ariana North 123 pkt
    Severus Black 97 pkt
    Anica Duquesne 84 pkt

    Opiekun: prof. Hope Hathaway

    Prefekt: Lauren Black

    Prefekt: Semper Fidelis

    Kapitan: -

    Specjalista: -


    zobacz więcej

    Uczniów

    Gryffindor

    234

    Hufflepuff

    136

    Ravenclaw

    137

    Slytherin

    211

    Ogółem

    718

    W rezerwie

    1
    Wyszukaj ucznia:

    18:40-19:15

    Astronomia

    wh_wieza_astronomiczna

    19:20-19:55

    Eliksiry

    wh_lochy

    20:00-20:35

    Historia Magii

    wh_sala_1

    20:40-21:15

    Transmutacja

    wh_sala_1

    18:40-19:15

    Eliksiry

    wh_lochy

    19:20-19:55

    Historia Magii

    wh_sala_2

    20:00-20:35

    Zielarstwo

    wh_cieplarnia

    20:40-21:15

    Starożytne runy

    wh_wieza_polnocna

    18:40-19:15

    Eliksiry

    wh_lochy

    Tematy egzaminacyjne prac pisemnych
    na XXXVIII rok szkolny

    WYMOGI FORMALNE:

    • Uczeń klasy trzeciej ubiegający się o zaliczenie przedmiotu na poziomie rozszerzonym ma obowiązek wybrać jeden z trzech podanych tematów egzaminacyjnych.
    • Prace należy wysłać do nauczyciela przedmiotu nie później niż do 24.06.2018 roku godz. 23:59.
    • Nauczyciel przedmiotu ma obowiązek sprawdzić wypracowanie do dnia 25.06.2018 roku do godz. 19:59 oraz przesłać protokół z informacją na główny mail dyrekcji szkoły.
    • Etap I egzaminu rozszerzonego uważa się za zdany wówczas, gdy uczeń zdobędzie 90% punktów możliwych do zdobycia.
    • W przypadku nie zaliczenia pierwszego etapu egzaminu rozszerzonego, uczeń nie ma prawa do przystępowania do części drugiej.
    • Niezaliczenie pierwszej części egzaminu rozszerzonego, nie przeszkadza w kontynuowaniu egzaminu na poziomie podstawowym.

    ASTRONOMIA

    prof. Rafael Weden

    Sowa: r.weden@wp.pl

    Specjalne warunki pracy: (brak)

    Temat nr 1.

    To co czyni gwiazdę wyjątkową - reakcje termojądrowe jako czynnik pozwalający zbadać Wszechświat. Omówić czym są reakcje termojądrowe - substraty i produkty i warunki do zaistnienia ich w jądrze gwiazdy. Uwzględnić różne rodzaje reakcji termojądrowych. Wskazać produkty tych reakcji w atmosferze gwiazdy - dlaczego tak się odkładają. Omówić światło jako źródło informacji o Wszechświecie, uwzględnić możliwe błędy wynikające z ruchu światła w czasoprzestrzeni. Opisać budowę teleskopu i różnice pomiędzy jego rodzajami.

    Temat nr 2.

    Egzoplanety - kolejne planety do zdobycia. Czym są i jakie korzyści wynikają z obserwowania układów planetarnych z egzoplanetami. Sposoby odkrywania czy dana gwiazda posiada swój własny układ planetarny (metoda Dopplera, tranzytowa, pulsarowa).

    Temat nr 3.

    Mapa nieba - przygotować spis 30 gwiazd z przygotowanej mapy nieba z zaznaczonym jednym gwiazdozbiorem dla pomocy - https://prnt.sc/ld8c80. Zaznaczyć je na mapie nieba liczbami. Zapisać ich oznaczenie według katalogu Bayera. Uszeregować w kolejności od najjaśniejszej dla obserwatora z Ziemi. Wypisać 10 widocznych tutaj gwiazdozbiorów.


    CZARNA MAGIA

    prof. Arianne Clair

    Sowa: arr.clair@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • minimum 1 strona formatu A4
    • praca wysłana w formacie .pdf
    • obecność akapitów
    • konieczność wyjustowania tekstu

    Temat nr 1.

    Zaprojektuj własną torturę włącznie z opisem jej działania, sposobem wykonania, budową, a także uwzględniając informacje o podziale tortur.

    Temat nr 2.

    "Wampir kiedyś i dziś" - ogólna charakterystyka wampirów, porównanie wizerunku wampira kiedyś i dziś z uwzględnieniem wierzeń staropolskich oraz obecności w dzisiejszej kulturze.

    Temat nr 3.

    "Wilkołak kiedyś i dziś" - ogólna charakterystyka wilkołaków, porównanie wizerunku wilkołaka kiedyś i dziś z uwzględnieniem wierzeń, sylwetek znanych wilkołaków oraz obecności w dzisiejszej kulturze.


    HISTORIA MAGII

    prof. Braco Miko

    Sowa: braco.miko@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • minimum 300 słów tekstu merytorycznego
    • interlinia: 1.5
    • praca wysłana w formacie .pdf
    • konieczność wyjustowania tekstu
    • obecność bibliografii

    Temat nr 1.

    Sytuacja Goblinów przed i po wybuchu Powstań Goblinów. Dokonaj charakterystyki praw i obowiązków Goblinów oraz przedstaw wpływ rebelii Goblinów na ich sytuację egzystencjalną.

    Temat nr 2.

    Życie magów w średniowieczu. Przedstaw codzienne życie magów w epoce średniowiecza z uwzględnieniem zmian jakie zaszły w stosunku do epoki starożytności.

    Temat nr 3.

    Czy powstanie Ministerstwa Magii rzeczywiście zapewniało przestrzeganie postanowień Międzynarodowego Kodeksu Tajności Czarodziejów? Przedstaw w formie rozprawki odpowiedź na powyższe pytanie, przedstawiając jednoczenie odpowiednie przykłady.


    MUGOLOZNAWSTWO

    prof. Piotr McGorlski

    Sowa: cytrynowymcg@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • uzależnione indywidualnie od tematu (!)

    Temat nr 1.

    Terroryzm – akt przemocy czy perfromans? Rozważ powyższe stwierdzenie powołując się na źródła (w tym opinię mugolskiego badacza perfromansu Richarda Schechnera).

    • obszerne wyjaśnienie kluczowych pojęć (m.in. terroryzm, akt przemocy, perfromans etc.), podanie rodzajów terroryzmu (np. lewicowy, cyberterroryzm itd.) z krótką charakterystyką;
    • podanie 3 współczesnych przykładów terroryzmu (+ dane) (np. atak na WTC, atak na koncercie Ariany Grande etc.);
    • podanie krótkiej historii (również z przykładami i danymi);
    • porównanie terroryzmu do działalności śmierciożerców (podobieństwa i różnice);/li>
    • podanie teorii mugolskiego badacza Richarda Schechnera na temat terroryzmu wraz z jego krytyką (komentarzem);
    • podanie własnego zdania z przykładami i wnioskami
    • czcionka: Times New Roman, rozmiar 12
    • minimum jedna strona A4, maksymalnie dwie
    • format .pdf

    Temat nr 2.

    Wokół cywilizacji internetu: czy snapchat zastąpi różdżkę? Rozważ powyższe stwierdzenie powołując się na wiedzę interdyscyplinarną: mugolską i czarodziejską.

    • internet – jego pojęcie, historia społeczna i ekonomiczna internetu, kulturowe źródła i początki (np. komputer, Maszyna Turinga, przemiana na przełomie lat 80. i 90., powstanie stron WWW);
    • cele i funkcje internetu wraz z opinią;
    • przykłady działań w Internecie, sprzętów sprzyjających rozwojowi, popularnych stron wraz z aplikacjami (np. Google, Wikipedia, Snapchat, Facebook, itp.);
    • komentarz na temat wpływu internetu i jego kultury na współczesnych mugoli;
    • rozważenie hipotezy zawartej w temacie pracy – internet w świecie czarodziejskim, powody stanu internetu w tym świecie, przykładowe scenariusze hipotetycznej działalności Internetu;
    • wnioski i krytyczny komentarz
    • czcionka: Times New Roman, rozmiar 12
    • minimum jedna strona A4, maksymalnie dwie
    • format .pdf

    Temat nr 3.

    Wszyscy mali mugole chcą czarować – zabawa w świecie mugoli. Esej.

    • Czym jest zabawa? Jakie są jej funkcje? (proszę opisać, używając również pojęć przepływ, limalność, grywalizacja);
    • Proszę wskazać różnice pomiędzy rytuałem a zabawą, odwołując się m.in. do właściwości tych zjawisk kulturowych;
    • Kategorie zabawy (Roger Caillois);
    • Przykłady zabaw mugolskich do wszystkich kategorii zabawy i o różnych funkcjach;
    • Zabawa młodych czarodziejów – przykłady, porównanie;
    • Krytyczna ocena i wnioski
    • czcionka: Times New Roman, rozmiar 12
    • minimum jedna strona A4, maksymalnie dwie
    • format .pdf

    OBRONA PRZED CZARNĄ MAGIĄ

    prof. Jasper McCarthy

    Sowa: prof.jaspercahill@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Time News Roman o rozmiarze 11;
    • interlinia 1.5;
    • wyjustowany tekst;
    • minimum 300 słów;
    • praca w formacie .pdf
    • obecność bibliografii (APA Style Sheet 6th edition)

    Temat nr 1.

    Rozważ uchylenie karalności oraz bezprawności użycia czarnej magii w sytuacji zagrożenia życia (kontratypy - obrona konieczna, stan wyższej konieczności). Odnieś się do znanych ci kodyfikacji prawa magicznego, zwyczaju w świecie magii, a także precedensów. Swoją argumentację poprzyj przykładami z "Harry'ego Pottera" Rowling.

    Temat nr 2.

    Rozważ dlaczego na zajęciach Obrony przed Czarną Magią naucza się obrony przed wybranymi stworzeniami magicznymi? Wskaż przykłady oraz zbadaj hipotetyczny związek tych stworzeń z czarną magią (wyjaśnij błędy nomenklatury). Na koniec wskaż też wszystkie elementy tradycji nauczania OpCM i uzasadnij ich obecność w programie nauczania.

    Temat nr 3.

    Dokonaj wyczerpującej charakterystyki obrony magicznej jako działu nauk o magii, uwzględniając jej wszystkie elementy (w tym zastosowania). Opisz także również walor praktyczny obrony magicznej. Swoją argumentację poprzyj przykładami z "Harry'ego Pottera" Rowling.


    OPIEKA NAD MAGICZNYMI STWORZENIAMI

    prof. James Smith

    Sowa: james_smith12@wp.pl

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka: Time News Roman, rozmiar: 12;
    • minimum jedna strona A4;
    • format .pdf

    Temat nr 1.

    Mityczne Stworzenia - charakterystyka porównawcza.

    Temat nr 2.

    W jaki sposób wpływają inne dziedziny magii na Magizoologie?

    Temat nr 3.

    Sławni Magizoolodzy - biografia.


    STAROŻYTNE RUNY

    prof. Asumay Renaldo-Lotman

    Sowa: asumay.lotman@gmai.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 11
    • minimum 1 strona A4 (samego tekstu)
    • konieczność opisania co najmniej 3 przykładów
    • praca wysłana w formacie .pdf
    • konieczność wyjustowania tekstu
    • mile widziane grafiki, ilustrujące dane zagadnienie

    Temat nr 1.

    Mitologia nordycka w kulturze popularnej. Przedstaw na podstawie wybranych przykładów wykorzystanie mitologii nordyckiej oraz powiązanej z nią symboliki w wybranych utworach kultury popularnej.

    Temat nr 2.

    Wpływ alfabetów indoeuropejskich oraz semickich na wygląd run Futharku Starszego.

    Temat nr 3.

    Symbolika runiczna a ideologia nazistowska. Przedstaw sylwetkę Guido von Lista oraz wpływ Futharku Armeńskiego na symbolikę nazistowską.


    TRANSMUTACJA

    prof. Marcin McGreen

    Sowa: marcin.mcgreen@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • minimum 2 strony A4 (samego tekstu)
    • praca zapisana w formacie .pdf

    Temat nr 1.

    Przygotuj raport transometryczny dla przemiany krzesła w 7 krzeseł, które będą identyczne jak substrat.

    Dane: m = 1,5kg, h = 60cm

    Temat nr 2.

    Przygotuj raport transometryczny dla przemiany Kruka zwyczajnego (Corvus corax) w poduszkę.

    Dane: m = 1kg, h = 35cm

    Temat nr 3.

    Przygotuj raport transometryczny dla przemiany Długosza królewskiego (Osmunda regalis) w Muchomora sromotnikowego (Amanita phalloides).

    Dane: m = 1,85kg, h = 75cm


    ZAKLĘCIA

    prof. Martin McCarthy

    Sowa: prof.mccarthy@o2.pl

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • minimum 1 strona A4 (samego tekstu)
    • obecność akapitów
    • konieczność wyjustowania tekstu

    Temat nr 1.

    Dokonaj wyczerpującej charakterystyki różdżki jako przedmiotu fizycznego oraz takiego, który posiada własną psychikę. Odwołaj się do odpowiednich przykładów z literatury, ilustrujących omawiany aspekt.

    Temat nr 2.

    Magia żywiołów - ogień. Dokonaj szczegółowej analizy żywiołu na wybranych przez siebie płaszczyznach. Swoją analizę wzbogać odwołaniami do przynajmniej czterech różnych dyscyplin magicznych. Czy dostrzegasz jakąś korelację pomiędzy "realizacją" żywiołu w tych dyscyplinach? Sformułuj odpowiednie wnioski.

    Temat nr 3.

    Prawdziwe oblicze magii. Rozważ problem koloru magii zastosowanej w danej praktyce magicznej; zilustruj kilka przykładów, wykazując różny charakter (kolor) magii. Przytocz przykłady z dowolnej literatury i nie zapomnij posługiwać się odpowiednią terminologią.


    WIEDZA O MAGICZNYCH MIEJSCACH I RYTUAŁACH

    prof. Marcin McGreen

    Sowa: marcin.mcgreen@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • minimum 2 strony A4 (samego tekstu)
    • praca zapisana w formacie .pdf

    Temat nr 1.

    Hipnoza i Symonia - szansa czy zagrożenie?
    Rozważ zagadnienie odwołując się do minimum 3 argumentów. W swojej pracy powinnaś także uwzględnić porównanie Symonii do Hipnozy.

    Temat nr 2.

    Jak zmieniała się rytualistyka na przestrzeni wieków?
    Napisz wypracowanie w którym przedstawisz rozwój rytualistyki na przełomie wieków, zwróć uwagę na kowencje ritoznawcze, oraz na porównaniu rytuału współczesnego z rytuałem starożytnym.

    Temat nr 3.

    Seans spirytystyczny - możliwość pozyskania informacji czy zagrożenie?
    Rozważ temat odwołując się do charakterystyki seansów spirytystycznych. Zwróć uwagę na możliwe zagrożenia i korzyści związane z seansami.

    Tematy egzaminacyjne prac pisemnych
    na XXXVIII rok szkolny

    WYMOGI FORMALNE:

    • Uczeń klasy trzeciej ubiegający się o zaliczenie przedmiotu na poziomie rozszerzonym ma obowiązek wybrać jeden z trzech podanych tematów egzaminacyjnych.
    • Prace należy wysłać do nauczyciela przedmiotu nie później niż do 24.06.2018 roku godz. 23:59.
    • Nauczyciel przedmiotu ma obowiązek sprawdzić wypracowanie do dnia 25.06.2018 roku do godz. 19:59 oraz przesłać protokół z informacją na główny mail dyrekcji szkoły.
    • Etap I egzaminu rozszerzonego uważa się za zdany wówczas, gdy uczeń zdobędzie 90% punktów możliwych do zdobycia.
    • W przypadku nie zaliczenia pierwszego etapu egzaminu rozszerzonego, uczeń nie ma prawa do przystępowania do części drugiej.
    • Niezaliczenie pierwszej części egzaminu rozszerzonego, nie przeszkadza w kontynuowaniu egzaminu na poziomie podstawowym.

    ASTRONOMIA

    prof. Rafael Weden

    Sowa: r.weden@wp.pl

    Specjalne warunki pracy: (brak)

    Temat nr 1.

    To co czyni gwiazdę wyjątkową - reakcje termojądrowe jako czynnik pozwalający zbadać Wszechświat. Omówić czym są reakcje termojądrowe - substraty i produkty i warunki do zaistnienia ich w jądrze gwiazdy. Uwzględnić różne rodzaje reakcji termojądrowych. Wskazać produkty tych reakcji w atmosferze gwiazdy - dlaczego tak się odkładają. Omówić światło jako źródło informacji o Wszechświecie, uwzględnić możliwe błędy wynikające z ruchu światła w czasoprzestrzeni. Opisać budowę teleskopu i różnice pomiędzy jego rodzajami.

    Temat nr 2.

    Egzoplanety - kolejne planety do zdobycia. Czym są i jakie korzyści wynikają z obserwowania układów planetarnych z egzoplanetami. Sposoby odkrywania czy dana gwiazda posiada swój własny układ planetarny (metoda Dopplera, tranzytowa, pulsarowa).

    Temat nr 3.

    Mapa nieba - przygotować spis 30 gwiazd z przygotowanej mapy nieba z zaznaczonym jednym gwiazdozbiorem dla pomocy - https://prnt.sc/ld8c80. Zaznaczyć je na mapie nieba liczbami. Zapisać ich oznaczenie według katalogu Bayera. Uszeregować w kolejności od najjaśniejszej dla obserwatora z Ziemi. Wypisać 10 widocznych tutaj gwiazdozbiorów.


    CZARNA MAGIA

    prof. Arianne Clair

    Sowa: arr.clair@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • minimum 1 strona formatu A4
    • praca wysłana w formacie .pdf
    • obecność akapitów
    • konieczność wyjustowania tekstu

    Temat nr 1.

    Zaprojektuj własną torturę włącznie z opisem jej działania, sposobem wykonania, budową, a także uwzględniając informacje o podziale tortur.

    Temat nr 2.

    "Wampir kiedyś i dziś" - ogólna charakterystyka wampirów, porównanie wizerunku wampira kiedyś i dziś z uwzględnieniem wierzeń staropolskich oraz obecności w dzisiejszej kulturze.

    Temat nr 3.

    "Wilkołak kiedyś i dziś" - ogólna charakterystyka wilkołaków, porównanie wizerunku wilkołaka kiedyś i dziś z uwzględnieniem wierzeń, sylwetek znanych wilkołaków oraz obecności w dzisiejszej kulturze.


    HISTORIA MAGII

    prof. Braco Miko

    Sowa: braco.miko@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • minimum 300 słów tekstu merytorycznego
    • interlinia: 1.5
    • praca wysłana w formacie .pdf
    • konieczność wyjustowania tekstu
    • obecność bibliografii

    Temat nr 1.

    Sytuacja Goblinów przed i po wybuchu Powstań Goblinów. Dokonaj charakterystyki praw i obowiązków Goblinów oraz przedstaw wpływ rebelii Goblinów na ich sytuację egzystencjalną.

    Temat nr 2.

    Życie magów w średniowieczu. Przedstaw codzienne życie magów w epoce średniowiecza z uwzględnieniem zmian jakie zaszły w stosunku do epoki starożytności.

    Temat nr 3.

    Czy powstanie Ministerstwa Magii rzeczywiście zapewniało przestrzeganie postanowień Międzynarodowego Kodeksu Tajności Czarodziejów? Przedstaw w formie rozprawki odpowiedź na powyższe pytanie, przedstawiając jednoczenie odpowiednie przykłady.


    MUGOLOZNAWSTWO

    prof. Piotr McGorlski

    Sowa: cytrynowymcg@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • uzależnione indywidualnie od tematu (!)

    Temat nr 1.

    Terroryzm – akt przemocy czy perfromans? Rozważ powyższe stwierdzenie powołując się na źródła (w tym opinię mugolskiego badacza perfromansu Richarda Schechnera).

    • obszerne wyjaśnienie kluczowych pojęć (m.in. terroryzm, akt przemocy, perfromans etc.), podanie rodzajów terroryzmu (np. lewicowy, cyberterroryzm itd.) z krótką charakterystyką;
    • podanie 3 współczesnych przykładów terroryzmu (+ dane) (np. atak na WTC, atak na koncercie Ariany Grande etc.);
    • podanie krótkiej historii (również z przykładami i danymi);
    • porównanie terroryzmu do działalności śmierciożerców (podobieństwa i różnice);/li>
    • podanie teorii mugolskiego badacza Richarda Schechnera na temat terroryzmu wraz z jego krytyką (komentarzem);
    • podanie własnego zdania z przykładami i wnioskami
    • czcionka: Times New Roman, rozmiar 12
    • minimum jedna strona A4, maksymalnie dwie
    • format .pdf

    Temat nr 2.

    Wokół cywilizacji internetu: czy snapchat zastąpi różdżkę? Rozważ powyższe stwierdzenie powołując się na wiedzę interdyscyplinarną: mugolską i czarodziejską.

    • internet – jego pojęcie, historia społeczna i ekonomiczna internetu, kulturowe źródła i początki (np. komputer, Maszyna Turinga, przemiana na przełomie lat 80. i 90., powstanie stron WWW);
    • cele i funkcje internetu wraz z opinią;
    • przykłady działań w Internecie, sprzętów sprzyjających rozwojowi, popularnych stron wraz z aplikacjami (np. Google, Wikipedia, Snapchat, Facebook, itp.);
    • komentarz na temat wpływu internetu i jego kultury na współczesnych mugoli;
    • rozważenie hipotezy zawartej w temacie pracy – internet w świecie czarodziejskim, powody stanu internetu w tym świecie, przykładowe scenariusze hipotetycznej działalności Internetu;
    • wnioski i krytyczny komentarz
    • czcionka: Times New Roman, rozmiar 12
    • minimum jedna strona A4, maksymalnie dwie
    • format .pdf

    Temat nr 3.

    Wszyscy mali mugole chcą czarować – zabawa w świecie mugoli. Esej.

    • Czym jest zabawa? Jakie są jej funkcje? (proszę opisać, używając również pojęć przepływ, limalność, grywalizacja);
    • Proszę wskazać różnice pomiędzy rytuałem a zabawą, odwołując się m.in. do właściwości tych zjawisk kulturowych;
    • Kategorie zabawy (Roger Caillois);
    • Przykłady zabaw mugolskich do wszystkich kategorii zabawy i o różnych funkcjach;
    • Zabawa młodych czarodziejów – przykłady, porównanie;
    • Krytyczna ocena i wnioski
    • czcionka: Times New Roman, rozmiar 12
    • minimum jedna strona A4, maksymalnie dwie
    • format .pdf

    OBRONA PRZED CZARNĄ MAGIĄ

    prof. Jasper McCarthy

    Sowa: prof.jaspercahill@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Time News Roman o rozmiarze 11;
    • interlinia 1.5;
    • wyjustowany tekst;
    • minimum 300 słów;
    • praca w formacie .pdf
    • obecność bibliografii (APA Style Sheet 6th edition)

    Temat nr 1.

    Rozważ uchylenie karalności oraz bezprawności użycia czarnej magii w sytuacji zagrożenia życia (kontratypy - obrona konieczna, stan wyższej konieczności). Odnieś się do znanych ci kodyfikacji prawa magicznego, zwyczaju w świecie magii, a także precedensów. Swoją argumentację poprzyj przykładami z "Harry'ego Pottera" Rowling.

    Temat nr 2.

    Rozważ dlaczego na zajęciach Obrony przed Czarną Magią naucza się obrony przed wybranymi stworzeniami magicznymi? Wskaż przykłady oraz zbadaj hipotetyczny związek tych stworzeń z czarną magią (wyjaśnij błędy nomenklatury). Na koniec wskaż też wszystkie elementy tradycji nauczania OpCM i uzasadnij ich obecność w programie nauczania.

    Temat nr 3.

    Dokonaj wyczerpującej charakterystyki obrony magicznej jako działu nauk o magii, uwzględniając jej wszystkie elementy (w tym zastosowania). Opisz także również walor praktyczny obrony magicznej. Swoją argumentację poprzyj przykładami z "Harry'ego Pottera" Rowling.


    OPIEKA NAD MAGICZNYMI STWORZENIAMI

    prof. James Smith

    Sowa: james_smith12@wp.pl

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka: Time News Roman, rozmiar: 12;
    • minimum jedna strona A4;
    • format .pdf

    Temat nr 1.

    Mityczne Stworzenia - charakterystyka porównawcza.

    Temat nr 2.

    W jaki sposób wpływają inne dziedziny magii na Magizoologie?

    Temat nr 3.

    Sławni Magizoolodzy - biografia.


    STAROŻYTNE RUNY

    prof. Asumay Renaldo-Lotman

    Sowa: asumay.lotman@gmai.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 11
    • minimum 1 strona A4 (samego tekstu)
    • konieczność opisania co najmniej 3 przykładów
    • praca wysłana w formacie .pdf
    • konieczność wyjustowania tekstu
    • mile widziane grafiki, ilustrujące dane zagadnienie

    Temat nr 1.

    Mitologia nordycka w kulturze popularnej. Przedstaw na podstawie wybranych przykładów wykorzystanie mitologii nordyckiej oraz powiązanej z nią symboliki w wybranych utworach kultury popularnej.

    Temat nr 2.

    Wpływ alfabetów indoeuropejskich oraz semickich na wygląd run Futharku Starszego.

    Temat nr 3.

    Symbolika runiczna a ideologia nazistowska. Przedstaw sylwetkę Guido von Lista oraz wpływ Futharku Armeńskiego na symbolikę nazistowską.


    TRANSMUTACJA

    prof. Marcin McGreen

    Sowa: marcin.mcgreen@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • minimum 2 strony A4 (samego tekstu)
    • praca zapisana w formacie .pdf

    Temat nr 1.

    Przygotuj raport transometryczny dla przemiany krzesła w 7 krzeseł, które będą identyczne jak substrat.

    Dane: m = 1,5kg, h = 60cm

    Temat nr 2.

    Przygotuj raport transometryczny dla przemiany Kruka zwyczajnego (Corvus corax) w poduszkę.

    Dane: m = 1kg, h = 35cm

    Temat nr 3.

    Przygotuj raport transometryczny dla przemiany Długosza królewskiego (Osmunda regalis) w Muchomora sromotnikowego (Amanita phalloides).

    Dane: m = 1,85kg, h = 75cm


    ZAKLĘCIA

    prof. Martin McCarthy

    Sowa: prof.mccarthy@o2.pl

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • minimum 1 strona A4 (samego tekstu)
    • obecność akapitów
    • konieczność wyjustowania tekstu

    Temat nr 1.

    Dokonaj wyczerpującej charakterystyki różdżki jako przedmiotu fizycznego oraz takiego, który posiada własną psychikę. Odwołaj się do odpowiednich przykładów z literatury, ilustrujących omawiany aspekt.

    Temat nr 2.

    Magia żywiołów - ogień. Dokonaj szczegółowej analizy żywiołu na wybranych przez siebie płaszczyznach. Swoją analizę wzbogać odwołaniami do przynajmniej czterech różnych dyscyplin magicznych. Czy dostrzegasz jakąś korelację pomiędzy "realizacją" żywiołu w tych dyscyplinach? Sformułuj odpowiednie wnioski.

    Temat nr 3.

    Prawdziwe oblicze magii. Rozważ problem koloru magii zastosowanej w danej praktyce magicznej; zilustruj kilka przykładów, wykazując różny charakter (kolor) magii. Przytocz przykłady z dowolnej literatury i nie zapomnij posługiwać się odpowiednią terminologią.


    WIEDZA O MAGICZNYCH MIEJSCACH I RYTUAŁACH

    prof. Marcin McGreen

    Sowa: marcin.mcgreen@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • minimum 2 strony A4 (samego tekstu)
    • praca zapisana w formacie .pdf

    Temat nr 1.

    Hipnoza i Symonia - szansa czy zagrożenie?
    Rozważ zagadnienie odwołując się do minimum 3 argumentów. W swojej pracy powinnaś także uwzględnić porównanie Symonii do Hipnozy.

    Temat nr 2.

    Jak zmieniała się rytualistyka na przestrzeni wieków?
    Napisz wypracowanie w którym przedstawisz rozwój rytualistyki na przełomie wieków, zwróć uwagę na kowencje ritoznawcze, oraz na porównaniu rytuału współczesnego z rytuałem starożytnym.

    Temat nr 3.

    Seans spirytystyczny - możliwość pozyskania informacji czy zagrożenie?
    Rozważ temat odwołując się do charakterystyki seansów spirytystycznych. Zwróć uwagę na możliwe zagrożenia i korzyści związane z seansami.

    18:40-19:15

    Astronomia

    wh_wieza_astronomiczna

    19:20-19:55

    Eliksiry

    wh_lochy

    20:00-20:35

    Historia Magii

    wh_sala_1

    20:40-21:15

    Transmutacja

    wh_sala_1

    18:40-19:15

    Eliksiry

    wh_lochy

    19:20-19:55

    Historia Magii

    wh_sala_2

    20:00-20:35

    Zielarstwo

    wh_cieplarnia

    20:40-21:15

    Starożytne runy

    wh_wieza_polnocna

    18:40-19:15

    Eliksiry

    wh_lochy

    Najlepsi uczniowie:

    Ivy Sparks 472 pkt
    Sunniva Sorensen 399 pkt
    Rachel Queventine 390 pkt
    Tequile Lovegood 342 pkt
    Jacob Hernandez 214 pkt

    Opiekun: prof. Arsen McTireliath

    Prefekt: Rachel Queventine

    Prefekt: -

    Kapitan: -

    Specjalista: -

    Prefekt naczelny: Ivy Sparks


    zobacz więcej

    Najlepsi uczniowie:

    Nicole de Mortier 305 pkt
    Millicenta Septima Love 271 pkt
    Klara Sing 260 pkt
    Drarra Malfoy 208 pkt
    Naomi Watson 161 pkt

    Opiekun: prof. Jasper McCarthy

    Prefekt: Drarra Malfoy

    Prefekt: -

    Kapitan: -

    Specjalista: -

    Prefekt naczelny: Nicole de Mortier


    zobacz więcej

      Najnowszy numer kleksa już w styczniu

      Red. naczelny: Jasper McCarthy

      Sowa: redakcja.kleks@gmail.com

      Nabór: OTWARTY


      zobacz więcej

      © 2005-2019 Dyrekcja i Zarząd WH. Wszelkie prawa zastrzeżone

      Designed&Developed: Xeme Graphics: Kayla Content: Społeczność WH

       Nasza strona korzysta z ciasteczek, ale takich bez masła, bo podrożało.