Uczniów

Gryffindor

176

Hufflepuff

124

Ravenclaw

98

Slytherin

173

Ogółem

571

W rezerwie

1
Wyszukaj ucznia:

    Najlepsi uczniowie:

    Hermi McJohn 1156 pkt
    Daria Valiente 728 pkt
    Lemin Poznański 501 pkt
    Will White 340 pkt
    Nelia Anderson 251 pkt

    Opiekun: prof. Arsen McGreen

    Prefekt: Hermi McJohn

    Prefekt: Lemin Poznański

    Kapitan: -

    Specjalista: -


    zobacz więcej

    Najlepsi uczniowie:

    Laura Wagner 1021 pkt
    Loren Snape 627 pkt
    Ralph Limb 448 pkt
    Nessa Anarion 197 pkt
    Ellie Sulliven 193 pkt

    Opiekun: prof. Aurora Fly

    Prefekt: Laura Wagner

    Prefekt: Nessa Anarion

    Kapitan: -

    Specjalista: -


    zobacz więcej

    Uczniów

    Gryffindor

    176

    Hufflepuff

    124

    Ravenclaw

    98

    Slytherin

    173

    Ogółem

    571

    W rezerwie

    1
    Wyszukaj ucznia:

    18:00-21:00

    Numerologia

    wh_wieza_polnocna

    18:00-21:00

    Numerologia

    wh_wieza_polnocna

    18:00-21:00

    Numerologia

    wh_wieza_polnocna

    Tematy egzaminacyjne prac pisemnych
    na XLrok szkolny

    WYMOGI FORMALNE:

    • Uczeń klasy trzeciej ubiegający się o zaliczenie przedmiotu na poziomie rozszerzonym ma obowiązek wybrać jeden z trzech podanych tematów egzaminacyjnych.
    • Prace należy wysłać do nauczyciela przedmiotu nie później niż do 23.06.2019 roku godz. 23:59.
    • Nauczyciel przedmiotu ma obowiązek sprawdzić wypracowanie do dnia 24.06.2019 roku do godz. 23:59 oraz przesłać protokół z informacją na główny mail dyrekcji szkoły.
    • Etap I egzaminu rozszerzonego uważa się za zdany wówczas, gdy uczeń zdobędzie minimum 90% punktów możliwych do zdobycia.
    • W przypadku nie zaliczenia pierwszego etapu egzaminu rozszerzonego, uczeń nie ma prawa do przystępowania do części drugiej.
    • Niezaliczenie pierwszej części egzaminu rozszerzonego, nie przeszkadza w kontynuowaniu egzaminu na poziomie podstawowym.

    CZARNA MAGIA

    prof. Sophie Fitz

    Sowa: sophiefitz201@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • interlinia 1.5
    • format .pdf
    • obecność akapitów
    • wyjustowany tekst
    • minimum jedna strona A4

    Temat nr 1.

    Wampir kiedyś i dziś. Ogólna charakterystyka wampira. Porównaj wampira kiedyś i dziś. Uwzględnij wierzenia staropolskie oraz obecność wampirów w dzisiejszej kulturze.

    Temat nr 2.

    Czy czarnoksiężnik to synonim kogoś złego? W formie rozprawki rozważ problematykę zawartą w pytaniu

    Temat nr 3.

    "Młot na czarownice". Omów przyczyny popularności oraz wpływ na procesy i kulturę.


    OBRONA PRZED CZARNĄ MAGIĄ

    prof. Jasper McCarthy

    Sowa: prof.jaspercahill@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Time News Roman o rozmiarze 11;
    • interlinia 1.5;
    • wyjustowany tekst;
    • minimum 300 słów;
    • praca w formacie .pdf
    • obecność bibliografii (APA Style Sheet 6th edition)
    • Prace nieposiadające bibliografii nie będą sprawdzane.

    Temat nr 1.

    Czarnoksiężnik - wnikliwa analiza. Wybierając sobie jednego sławnego czarnoksiężnika (omawianego w trakcie swojej magicznej edukacji), dokonaj szczegółowej analizy jego działań. W pracy, poza krótkim przedstawieniem sylwetki, powinny się znaleźć szczegółowe opisy działań, które nawiązują do czarnej magii wraz z ich wnikliwą analizą pod kątem nauki Obrony przed Czarną Magią (tj. uwzględniając materiał omawiany na zajęciach - odsyłam do programu nauczania). Co więcej, wybierając opisywane elementy działalności czarnoksiężnika, proszę o skontrastowanie ich z możliwą obroną magiczną w stosownym zakresie. Uwaga: Nie interesują mnie prace będące kopią biografii z źródeł internetowych. Proszę o skupienie się na kilku wybranych faktach i wnikliwej analizie. Należy odszukać i określić dlaczego dany czarnoksiężnik został nim nazwany. Proszę o niezałączanie zbędnych na tym poziomie fotografii. Mile widziane są nawiązania do tematu omawianego w klasie I dot. czarnoksiężnika. Forma preferowana pracy - esej lub rozprawka argumentacyjna

    Temat nr 2.

    Wampir kontra wilkołak. Dokonaj wnikliwej analizy porównawczej społeczności wampirzej oraz wilkołaczej, skupiając się przede wszystkim na ich cechach, zachowaniach, tradycjach (jeśli istnieją). Kryteria porównawcze zostają z grubsza pozostawione do samodzielnego wyboru. Proszę jednak o niepomijanie najważniejszych faktów i informacji. Dodatkowo, przy wyborze tego tematu, należy nawiązać do tradycyjnego nauczania OpCM w Świecie Magii. Uwaga: Proszę o wykazanie jak największej liczby podobieństw oraz różnic, nie pozostawiając przy tym żadnego elementu bez stosownego komentarza/opisu. Proszę także o niezałączanie zbędnych na tym poziomie fotografii. Forma preferowana pracy - esej

    Temat nr 3.

    Praktyki białomagiczne w życiu codziennym (ochrona, obrona). Mając na uwadze rozróżnienie aspektów obronnego oraz ochronnego, dokonaj analizy wybranych przez ciebie praktyk białomagicznych, których czarodzieje mogą używać na co dzień. Możesz skupić się na zagadnieniach związanych z tym tematem, które zostały omówione w trakcie twojej magicznej edukacji, ale także możesz wybrać coś nowego. Uwaga: Pisząc pracę, proszę o założenia w miarę realistyczne. W życiu codziennym nie spotyka się tak łatwo np. dementora, ale opisując odpowiednio okoliczności, można wprowadzić wybrane elementy dla zwiększenia poziomu ciekawości pracy. Proszę o niezałączanie zbędnych na tym poziomie fotografii. Forma preferowana pracy - esej


    OPIEKA NAD MAGICZNYMI STWORZENIAMI

    prof. Naija Kamalasundari

    Sowa: kamalasundarin@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman, rozmiar 12
    • min. 1,5 strony A4

    Temat nr 1.

    W magicznej ptaszarni. Praca powinna zawierać: krótką charakterystykę gromady ptaków, wybrane min. 3 gatunki magicznych ptaków wraz z charakterystyką i wymaganiami bytowania, jakie należy im zapewnić. Dodatkowo zawrzeć należy charakterystykę "surowców", które możemy zyskać od tych stworzeń wraz z ich wykorzystaniem oraz opis trudności wynikających z hodowli ptaków w porównaniu z innymi stworzeniami

    Temat nr 2.

    Magiczne hybrydy. Praca powinna zawierać definicję hybrydy oraz ich przykłady ze świata mugoli. Dodatkowo charakterystykę min. 3 wybranych gatunków hybrydowych świata magii. Całość zamknąć powinny krótkie rozważania na temat "Czy konieczne jest tworzenie hybryd?".

    Temat nr 3.

    W obliczu śmierci - niebezpieczne stworzenia. Praca powinna zawierać informacje na temat klasyfikacji MM (szczególnie oznaczenia XXXXX) oraz charakterystykę min. 3 gatunków niebezpiecznych, z wyszczególnieniem powodowanych zagrożeń i warunkami, które musi spełnić magizoolog podczas pracy z nimi. Dodatkowo w pracy umieścić należy przykłady udomowienia stworzeń niebezpiecznych wraz z krótkim opisem


    STAROŻYTNE RUNY

    prof. Aurora Fly

    Sowa: fly.aurora97@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman
    • interlinia 1.5
    • rozmiar 12
    • minimum jedna strona A4
    • konieczność wyjustowania tekstu
    • format .pdf

    Temat nr 1.

    "Mitologia nordycka w kręgu mitologii świata" Porównaj mitologię nordycką z innymi mitologiami. Jakie dostrzegasz pomiędzy nimi różnice, a jakie podobieństwa?

    Temat nr 2.

    "Pochodzenie run" Przedstaw pochodzenie run uwzględniając legendy oraz inne teorie na ten temat.

    Temat nr 3.

    Stwórz własny Futhark.Praca powinna zawierać nazwę Futharku, jego krótką historię. Futhark powinien składać się z minimum 15 symboli, do każdego z symboli należy wykonać rysunek/grafikę, przedstawić jego nazwę oraz podać znaczenie i symbolikę.


    TRANSMUTACJA

    prof. Arsen McGreen

    Sowa: arsen.mctireliath@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • praca zapisana w formacie .pdf
    • minimum 2 strony A4
    • czcionka Times New Roman, rozmiar 12

    Temat nr 1.

    Jakie czynniki wpływają na trudność zamiany transmutacyjnej? Należy napisać esej w którym rozważy się wpływ różnych czynników na złożoność zamiany. Koniecznie w pracy należy odwołać się do odpowiednich praw Transmutacji i je opisać wraz z przykładami. Oprócz tego należy uwzględnić wpływ oporu transmutacyjnego, wyjaśnić jakie czynniki wpływają na wielkość oporu i jaki jest związek między oporem, a złożonością zamiany - należy użyć konkretnych wartości oporu. Dla psychomutacji odpowiednikiem oporu jest przedział ufności i jego analiza również powinna znaleźć się w pracy.

    Temat nr 2.

    Człowiek w roli substratu - Analiza przemian Transmutacji Transludzkiej. W pracy należy wyjaśnić, czym są Transmutacje Transludzkie, dobrze się powołać też na przykład Erli Zwingle, która jest znana z wykonywania przemian z udziałem człowieka. Następnie należy scharakteryzować animagie, metamorfomagię oraz likantropie - powinno być to zrobione w formie porównania, czyli należy wskazywać na podobieństwa i różnice między tymi przemianami.

    Temat nr 3.

    O rzeczach niemożliwych w Transmutacji. W pracy uczeń powinien podjąć się analizy niemożliwych do wykonania zamian, czyli zamiany obiektów martwych w żywe, zamian wynikających z wyjątków od praw Gampa, a także zamian o których mówi postulat Lebiediewa.


    WIEDZA O MAGICZNYCH MIEJSCACH I RYTUAŁACH

    prof. Aurell Coral

    Sowa: aurell_coral@o2.pl

    Specjalne warunki pracy:

    • format .pdf
    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • interlinia 1.5
    • minimum jedna strona A4 (samego tekstu)
    • obecność akapitów
    • konieczność wyjustowania tekstu

    Temat nr 1.

    Wykonaj charakterystykę dowolnej starożytnej cywilizacji, z uwzględnieniem jej rytualistyki. W swojej pracy zawrzyj takie informacje jak: okres istnienia cywilizacji, miejsce jej zamieszkania, znane rytuały.

    Temat nr 2.

    Seanse spirytystyczne - zagrożenie, czy szansa na korzyści? Przedstaw swoje zdanie, omów przebieg seansów spirytystycznych i odwołaj się do co najmniej trzech argumentów.

    Temat nr 3.

    Rytualistyka na przestrzeni wieków. Współczesne rytuały są podobne do tych starożytnych, a może zupełnie inne? Rozważ problem, przedstaw swoje zdanie i odwołaj się do przynajmniej czterech różnych rytuałów z omówieniem ich roli.


    ZAKLĘCIA

    prof. Martin McCarthy

    Sowa: prof.mccarthy@o2.pl

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • minimum jedna strona A4
    • obecność akapitów
    • tekst wyjustowany

    Temat nr 1.

    Różdżkarstwo. Dokonaj wyczerpującego opisu różdżki jako przedmiotu fizycznego oraz takiego, który posiada swoją psychikę (duszę). Przytocz odpowiednie fragmenty z literatury.

    Temat nr 2.

    Magia żywiołów. Dokonaj wyczerpującego opisu żywiołu - ogień na wybranych płaszczyznach. Wykaż obecność żywiołu w innych dyscyplinach magicznych. Sformułuj odpowiednie wnioski w końcowej części swojej pracy. Opcjonalnie, możesz powołać się na wybrane przez siebie teksty kultury, gdzie obecność ognia jest kluczowa.

    Temat nr 3.

    Prawdziwe oblicze magii. Czy możliwe jest jednoznaczne określenie koloru magii w danej praktyce magicznej? Rozważ problem, podając odpowiednie przykłady i analizując je. Posługuj się odpowiednią terminologią. W końcowej części swojej pracy sformułuj relewantne wnioski.


    ZIELARSTWO

    prof. Przemek Brian

    Sowa: przemek.brian@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • minimum jedna strona A4
    • obecność akapitów, bibliografi
    • tekst wyjustowany
    • praca w formacie .pdf

    Temat nr 1.

    Zielarstwo jako nauka interdyscyplinarna Wpływ wiedzy magizoologicznej i eliksirotwórczej - Scharakteryzuj i omów zagadnienie odwołując się do wiedzy ogólnej z zakresu dziedzin dot. eliksirów oraz magicznych stworzeń. Wykaż system powiązań z nauką zielarską i przykładowe wykorzystanie jej elementów w praktyce.

    Temat nr 2.

    Zielarstwo przyszłości. Jakie Twoim zdaniem będzie miało wpływ na cywilizację? Jak będzie wyglądało i jaka będzie jego rola? - rozważ problematykę tematu używając do tego formy rozprawki, podając co najmniej 3 argumenty.

    Temat nr 3.

    Czym jest Kawa i jaki ma wpływ na ówczesne czasy ? – rozważ problematykę tematu używając do tego formy rozprawki, podając co najmniej 3 argumenty.

    Tematy egzaminacyjne prac pisemnych
    na XLrok szkolny

    WYMOGI FORMALNE:

    • Uczeń klasy trzeciej ubiegający się o zaliczenie przedmiotu na poziomie rozszerzonym ma obowiązek wybrać jeden z trzech podanych tematów egzaminacyjnych.
    • Prace należy wysłać do nauczyciela przedmiotu nie później niż do 23.06.2019 roku godz. 23:59.
    • Nauczyciel przedmiotu ma obowiązek sprawdzić wypracowanie do dnia 24.06.2019 roku do godz. 23:59 oraz przesłać protokół z informacją na główny mail dyrekcji szkoły.
    • Etap I egzaminu rozszerzonego uważa się za zdany wówczas, gdy uczeń zdobędzie minimum 90% punktów możliwych do zdobycia.
    • W przypadku nie zaliczenia pierwszego etapu egzaminu rozszerzonego, uczeń nie ma prawa do przystępowania do części drugiej.
    • Niezaliczenie pierwszej części egzaminu rozszerzonego, nie przeszkadza w kontynuowaniu egzaminu na poziomie podstawowym.

    CZARNA MAGIA

    prof. Sophie Fitz

    Sowa: sophiefitz201@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • interlinia 1.5
    • format .pdf
    • obecność akapitów
    • wyjustowany tekst
    • minimum jedna strona A4

    Temat nr 1.

    Wampir kiedyś i dziś. Ogólna charakterystyka wampira. Porównaj wampira kiedyś i dziś. Uwzględnij wierzenia staropolskie oraz obecność wampirów w dzisiejszej kulturze.

    Temat nr 2.

    Czy czarnoksiężnik to synonim kogoś złego? W formie rozprawki rozważ problematykę zawartą w pytaniu

    Temat nr 3.

    "Młot na czarownice". Omów przyczyny popularności oraz wpływ na procesy i kulturę.


    OBRONA PRZED CZARNĄ MAGIĄ

    prof. Jasper McCarthy

    Sowa: prof.jaspercahill@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Time News Roman o rozmiarze 11;
    • interlinia 1.5;
    • wyjustowany tekst;
    • minimum 300 słów;
    • praca w formacie .pdf
    • obecność bibliografii (APA Style Sheet 6th edition)
    • Prace nieposiadające bibliografii nie będą sprawdzane.

    Temat nr 1.

    Czarnoksiężnik - wnikliwa analiza. Wybierając sobie jednego sławnego czarnoksiężnika (omawianego w trakcie swojej magicznej edukacji), dokonaj szczegółowej analizy jego działań. W pracy, poza krótkim przedstawieniem sylwetki, powinny się znaleźć szczegółowe opisy działań, które nawiązują do czarnej magii wraz z ich wnikliwą analizą pod kątem nauki Obrony przed Czarną Magią (tj. uwzględniając materiał omawiany na zajęciach - odsyłam do programu nauczania). Co więcej, wybierając opisywane elementy działalności czarnoksiężnika, proszę o skontrastowanie ich z możliwą obroną magiczną w stosownym zakresie. Uwaga: Nie interesują mnie prace będące kopią biografii z źródeł internetowych. Proszę o skupienie się na kilku wybranych faktach i wnikliwej analizie. Należy odszukać i określić dlaczego dany czarnoksiężnik został nim nazwany. Proszę o niezałączanie zbędnych na tym poziomie fotografii. Mile widziane są nawiązania do tematu omawianego w klasie I dot. czarnoksiężnika. Forma preferowana pracy - esej lub rozprawka argumentacyjna

    Temat nr 2.

    Wampir kontra wilkołak. Dokonaj wnikliwej analizy porównawczej społeczności wampirzej oraz wilkołaczej, skupiając się przede wszystkim na ich cechach, zachowaniach, tradycjach (jeśli istnieją). Kryteria porównawcze zostają z grubsza pozostawione do samodzielnego wyboru. Proszę jednak o niepomijanie najważniejszych faktów i informacji. Dodatkowo, przy wyborze tego tematu, należy nawiązać do tradycyjnego nauczania OpCM w Świecie Magii. Uwaga: Proszę o wykazanie jak największej liczby podobieństw oraz różnic, nie pozostawiając przy tym żadnego elementu bez stosownego komentarza/opisu. Proszę także o niezałączanie zbędnych na tym poziomie fotografii. Forma preferowana pracy - esej

    Temat nr 3.

    Praktyki białomagiczne w życiu codziennym (ochrona, obrona). Mając na uwadze rozróżnienie aspektów obronnego oraz ochronnego, dokonaj analizy wybranych przez ciebie praktyk białomagicznych, których czarodzieje mogą używać na co dzień. Możesz skupić się na zagadnieniach związanych z tym tematem, które zostały omówione w trakcie twojej magicznej edukacji, ale także możesz wybrać coś nowego. Uwaga: Pisząc pracę, proszę o założenia w miarę realistyczne. W życiu codziennym nie spotyka się tak łatwo np. dementora, ale opisując odpowiednio okoliczności, można wprowadzić wybrane elementy dla zwiększenia poziomu ciekawości pracy. Proszę o niezałączanie zbędnych na tym poziomie fotografii. Forma preferowana pracy - esej


    OPIEKA NAD MAGICZNYMI STWORZENIAMI

    prof. Naija Kamalasundari

    Sowa: kamalasundarin@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman, rozmiar 12
    • min. 1,5 strony A4

    Temat nr 1.

    W magicznej ptaszarni. Praca powinna zawierać: krótką charakterystykę gromady ptaków, wybrane min. 3 gatunki magicznych ptaków wraz z charakterystyką i wymaganiami bytowania, jakie należy im zapewnić. Dodatkowo zawrzeć należy charakterystykę "surowców", które możemy zyskać od tych stworzeń wraz z ich wykorzystaniem oraz opis trudności wynikających z hodowli ptaków w porównaniu z innymi stworzeniami

    Temat nr 2.

    Magiczne hybrydy. Praca powinna zawierać definicję hybrydy oraz ich przykłady ze świata mugoli. Dodatkowo charakterystykę min. 3 wybranych gatunków hybrydowych świata magii. Całość zamknąć powinny krótkie rozważania na temat "Czy konieczne jest tworzenie hybryd?".

    Temat nr 3.

    W obliczu śmierci - niebezpieczne stworzenia. Praca powinna zawierać informacje na temat klasyfikacji MM (szczególnie oznaczenia XXXXX) oraz charakterystykę min. 3 gatunków niebezpiecznych, z wyszczególnieniem powodowanych zagrożeń i warunkami, które musi spełnić magizoolog podczas pracy z nimi. Dodatkowo w pracy umieścić należy przykłady udomowienia stworzeń niebezpiecznych wraz z krótkim opisem


    STAROŻYTNE RUNY

    prof. Aurora Fly

    Sowa: fly.aurora97@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman
    • interlinia 1.5
    • rozmiar 12
    • minimum jedna strona A4
    • konieczność wyjustowania tekstu
    • format .pdf

    Temat nr 1.

    "Mitologia nordycka w kręgu mitologii świata" Porównaj mitologię nordycką z innymi mitologiami. Jakie dostrzegasz pomiędzy nimi różnice, a jakie podobieństwa?

    Temat nr 2.

    "Pochodzenie run" Przedstaw pochodzenie run uwzględniając legendy oraz inne teorie na ten temat.

    Temat nr 3.

    Stwórz własny Futhark.Praca powinna zawierać nazwę Futharku, jego krótką historię. Futhark powinien składać się z minimum 15 symboli, do każdego z symboli należy wykonać rysunek/grafikę, przedstawić jego nazwę oraz podać znaczenie i symbolikę.


    TRANSMUTACJA

    prof. Arsen McGreen

    Sowa: arsen.mctireliath@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • praca zapisana w formacie .pdf
    • minimum 2 strony A4
    • czcionka Times New Roman, rozmiar 12

    Temat nr 1.

    Jakie czynniki wpływają na trudność zamiany transmutacyjnej? Należy napisać esej w którym rozważy się wpływ różnych czynników na złożoność zamiany. Koniecznie w pracy należy odwołać się do odpowiednich praw Transmutacji i je opisać wraz z przykładami. Oprócz tego należy uwzględnić wpływ oporu transmutacyjnego, wyjaśnić jakie czynniki wpływają na wielkość oporu i jaki jest związek między oporem, a złożonością zamiany - należy użyć konkretnych wartości oporu. Dla psychomutacji odpowiednikiem oporu jest przedział ufności i jego analiza również powinna znaleźć się w pracy.

    Temat nr 2.

    Człowiek w roli substratu - Analiza przemian Transmutacji Transludzkiej. W pracy należy wyjaśnić, czym są Transmutacje Transludzkie, dobrze się powołać też na przykład Erli Zwingle, która jest znana z wykonywania przemian z udziałem człowieka. Następnie należy scharakteryzować animagie, metamorfomagię oraz likantropie - powinno być to zrobione w formie porównania, czyli należy wskazywać na podobieństwa i różnice między tymi przemianami.

    Temat nr 3.

    O rzeczach niemożliwych w Transmutacji. W pracy uczeń powinien podjąć się analizy niemożliwych do wykonania zamian, czyli zamiany obiektów martwych w żywe, zamian wynikających z wyjątków od praw Gampa, a także zamian o których mówi postulat Lebiediewa.


    WIEDZA O MAGICZNYCH MIEJSCACH I RYTUAŁACH

    prof. Aurell Coral

    Sowa: aurell_coral@o2.pl

    Specjalne warunki pracy:

    • format .pdf
    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • interlinia 1.5
    • minimum jedna strona A4 (samego tekstu)
    • obecność akapitów
    • konieczność wyjustowania tekstu

    Temat nr 1.

    Wykonaj charakterystykę dowolnej starożytnej cywilizacji, z uwzględnieniem jej rytualistyki. W swojej pracy zawrzyj takie informacje jak: okres istnienia cywilizacji, miejsce jej zamieszkania, znane rytuały.

    Temat nr 2.

    Seanse spirytystyczne - zagrożenie, czy szansa na korzyści? Przedstaw swoje zdanie, omów przebieg seansów spirytystycznych i odwołaj się do co najmniej trzech argumentów.

    Temat nr 3.

    Rytualistyka na przestrzeni wieków. Współczesne rytuały są podobne do tych starożytnych, a może zupełnie inne? Rozważ problem, przedstaw swoje zdanie i odwołaj się do przynajmniej czterech różnych rytuałów z omówieniem ich roli.


    ZAKLĘCIA

    prof. Martin McCarthy

    Sowa: prof.mccarthy@o2.pl

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • minimum jedna strona A4
    • obecność akapitów
    • tekst wyjustowany

    Temat nr 1.

    Różdżkarstwo. Dokonaj wyczerpującego opisu różdżki jako przedmiotu fizycznego oraz takiego, który posiada swoją psychikę (duszę). Przytocz odpowiednie fragmenty z literatury.

    Temat nr 2.

    Magia żywiołów. Dokonaj wyczerpującego opisu żywiołu - ogień na wybranych płaszczyznach. Wykaż obecność żywiołu w innych dyscyplinach magicznych. Sformułuj odpowiednie wnioski w końcowej części swojej pracy. Opcjonalnie, możesz powołać się na wybrane przez siebie teksty kultury, gdzie obecność ognia jest kluczowa.

    Temat nr 3.

    Prawdziwe oblicze magii. Czy możliwe jest jednoznaczne określenie koloru magii w danej praktyce magicznej? Rozważ problem, podając odpowiednie przykłady i analizując je. Posługuj się odpowiednią terminologią. W końcowej części swojej pracy sformułuj relewantne wnioski.


    ZIELARSTWO

    prof. Przemek Brian

    Sowa: przemek.brian@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Times New Roman; rozmiar 12
    • minimum jedna strona A4
    • obecność akapitów, bibliografi
    • tekst wyjustowany
    • praca w formacie .pdf

    Temat nr 1.

    Zielarstwo jako nauka interdyscyplinarna Wpływ wiedzy magizoologicznej i eliksirotwórczej - Scharakteryzuj i omów zagadnienie odwołując się do wiedzy ogólnej z zakresu dziedzin dot. eliksirów oraz magicznych stworzeń. Wykaż system powiązań z nauką zielarską i przykładowe wykorzystanie jej elementów w praktyce.

    Temat nr 2.

    Zielarstwo przyszłości. Jakie Twoim zdaniem będzie miało wpływ na cywilizację? Jak będzie wyglądało i jaka będzie jego rola? - rozważ problematykę tematu używając do tego formy rozprawki, podając co najmniej 3 argumenty.

    Temat nr 3.

    Czym jest Kawa i jaki ma wpływ na ówczesne czasy ? – rozważ problematykę tematu używając do tego formy rozprawki, podając co najmniej 3 argumenty.

    18:00-21:00

    Numerologia

    wh_wieza_polnocna

    18:00-21:00

    Numerologia

    wh_wieza_polnocna

    18:00-21:00

    Numerologia

    wh_wieza_polnocna

    Najlepsi uczniowie:

    Sunniva Sorensen 2563 pkt
    Helen Carter 1361 pkt
    Elizabeth Pulze 1083 pkt
    Nicolas Cane 792 pkt
    Jane Smartowl 670 pkt

    Opiekun: prof. Sophie Fitz

    Prefekt: Elizabeth Pulze

    Prefekt: Helen Carter

    Kapitan: -

    Specjalista: -

    Prefekt naczelny: Sunniva Sorensen


    zobacz więcej

    Najlepsi uczniowie:

    Suzanne Grades 2663 pkt
    Cierra Rhodes 1902 pkt
    Blair Salvatore 1788 pkt
    Merica McGreen 1074 pkt
    Iwan Nikitowicz 738 pkt

    Opiekun: prof. Ivy Sparks

    Prefekt: Blair Salvatore

    Prefekt: Cierra Rhodes

    Kapitan: -

    Specjalista: -

    Prefekt naczelny: Suzanne Grades


    zobacz więcej

      Najnowszy numer Kleksa już we wrześniu!

      Red. naczelny: Sophie Fitz

      Sowa: redakcja.kleks@gmail.com

      Nabór: OTWARTY


      zobacz więcej

      © 2005-2019 Dyrekcja i Zarząd WH. Wszelkie prawa zastrzeżone

      Designed&Developed: Xeme Graphics: Kayla Content: Społeczność WH

       Nasza strona korzysta z ciasteczek, ale takich bez masła, bo podrożało.