Uczniów

Gryffindor

1

Hufflepuff

2

Ravenclaw

5

Slytherin

2

Ogółem

10

W rezerwie

57
Wyszukaj ucznia:

    Najlepsi uczniowie:


    Opiekun: -

    Prefekt: -

    Prefekt: -

    Kapitan: -

    Specjalista: -


    zobacz więcej

    Najlepsi uczniowie:


    Opiekun: -

    Prefekt: -

    Prefekt: -

    Kapitan: -

    Specjalista: -

    Prefekt naczelny: -


    zobacz więcej

    Uczniów

    Gryffindor

    1

    Hufflepuff

    2

    Ravenclaw

    5

    Slytherin

    2

    Ogółem

    10

    W rezerwie

    57
    Wyszukaj ucznia:

    Tematy egzaminacyjne prac pisemnych
    na XXXVII. rok szkolny

    WYMOGI FORMALNE:

    • Uczeń klasy trzeciej ubiegający się o zaliczenie przedmiotu na poziomie rozszerzonym ma obowiązek wybrać jeden z trzech podanych tematów egzaminacyjnych.
    • Prace należy wysłać do nauczyciela przedmiotu nie później niż do 24.06.2018 roku godz. 23:59.
    • Nauczyciel przedmiotu ma obowiązek sprawdzić wypracowanie do dnia 25.06.2018 roku do godz. 19:59 oraz przesłać protokół z informacją na główny mail dyrekcji szkoły.
    • Etap I egzaminu rozszerzonego uważa się za zdany wówczas, gdy uczeń zdobędzie 90% punktów możliwych do zdobycia.
    • W przypadku nie zaliczenia pierwszego etapu egzaminu rozszerzonego, uczeń nie ma prawa do przystępowania do części drugiej.
    • Niezaliczenie pierwszej części egzaminu rozszerzonego, nie przeszkadza w kontynuowaniu egzaminu na poziomie podstawowym.


    HISTORIA MAGII

    prof. Braco Miko

    Sowa: braco.miko@gmail.com

    Specjalne warunki pracy: -

    Temat nr 1.

    Czy magia starożytna znajduje odzwierciedlenie w czasach obecnych? Dokonaj analizy porównawczej magii starożytnej i obecnej.

    Temat nr 2.

    Czy instytucje magiczne takie jak Ministerstwo Magii, Wizengamot i Bank Gringotta są potrzebne w społeczeństwie magicznym? Dokonaj charakterystyki tych instytucji, ze szczególnym uwzględnieniem ich zadań.

    Temat nr 3.

    Symbole magiczne – dlaczego powstały i dlaczego były tak ważne dla magów w przeszłości?


    MUGOLOZNAWSTWO

    prof. Piotr McGorlski

    Sowa: cytrynowymcg@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • uzależnione indywidualnie od tematu (!)

    Temat nr 1.

    Terroryzm – akt przemocy czy perfromans? Rozważ powyższe stwierdzenie powołując się na źródła (w tym opinię mugolskiego badacza perfromansu Richarda Schechnera).

    • obszerne wyjaśnienie kluczowych pojęć (m.in. terroryzm, akt przemocy, perfromans etc.), podanie rodzajów terroryzmu (np. lewicowy, cyberterroryzm itd.) z krótką charakterystyką;
    • podanie 3 współczesnych przykładów terroryzmu (+ dane) (np. atak na WTC, atak na koncercie Ariany Grande etc.);
    • podanie krótkiej historii (również z przykładami i danymi);
    • porównanie terroryzmu do działalności śmierciożerców (podobieństwa i różnice);/li>
    • podanie teorii mugolskiego badacza Richarda Schechnera na temat terroryzmu wraz z jego krytyką (komentarzem);
    • podanie własnego zdania z przykładami i wnioskami

    Temat nr 2.

    Wokół cywilizacji internetu: czy snapchat zastąpi różdżkę? Rozważ powyższe stwierdzenie powołując się na wiedzę interdyscyplinarną: mugolską i czarodziejską.

    • internet – jego pojęcie, historia społeczna i ekonomiczna internetu, kulturowe źródła i początki (np. komputer, Maszyna Turinga, przemiana na przełomie lat 80. i 90., powstanie stron WWW);
    • cele i funkcje internetu wraz z opinią;
    • przykłady działań w Internecie, sprzętów sprzyjających rozwojowi, popularnych stron wraz z aplikacjami (np. Google, Wikipedia, Snapchat, Facebook, itp.);
    • komentarz na temat wpływu internetu i jego kultury na współczesnych mugoli;
    • rozważenie hipotezy zawartej w temacie pracy – internet w świecie czarodziejskim, powody stanu internetu w tym świecie, przykładowe scenariusze hipotetycznej działalności Internetu;
    • wnioski i krytyczny komentarz

    Temat nr 3.

    Wszyscy mali mugole chcą czarować – zabawa w świecie mugoli . Esej.

    • Czym jest zabawa? Jakie są jej funkcje? (proszę opisać, używając również pojęć przepływ, limalność, grywalizacja);
    • Proszę wskazać różnice pomiędzy rytuałem a zabawą, odwołując się m.in. do właściwości tych zjawisk kulturowych;
    • Kategorie zabawy (Roger Caillois);
    • Przykłady zabaw mugolskich do wszystkich kategorii zabawy i o różnych funkcjach;
    • Zabawa młodych czarodziejów – przykłady, porównanie;
    • Krytyczna ocena i wnioski

    OBRONA PRZED CZARNĄ MAGIĄ

    prof. Jasper McCarthy

    Sowa: prof.jaspercahill@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Calibri o rozmiarze 12;
    • odstęp między wierszami równy 10;
    • wyjustowany tekst;
    • minimum jedna strona formatu A4;
    • obecność bibliografii (APA Style Sheet 6th edition)

    Temat nr 1.

    Dokonaj szczegółowej analizy prób stworzenia idealnego podziału czarnej magii. Napisz także czy każda z nich była merytoryczna. W swojej pracy uwzględnij wszystkie znane dotychczas podziały oraz zawrzyj swoje refleksje.
    Forma pracy - esej.

    Temat nr 2.

    Horkruksy - etyczne czy nie? Dokonaj szczegółowej analizy tematu, uwzględniając konieczne opisy, przykłady i wątki historyczne. W swojej pracy koniecznie wyraź swoje stanowisko i zaznacz, czy stworzyłbyś/stworzyłabyś własnego horkruksa, co również uzasadnij.
    Forma pracy - esej/rozprawka.

    Temat nr 3.

    Stworzenia zwane "czarnomagicznymi" - związane z czarną magią czy nie? Posługując się fachową nomenklaturą oraz przykładami co najmniej 5 stworzeń, odpowiedz na zadane pytanie. Szczegółowo zbadaj problematykę zagadnienia, załączając także szczegółowe opisy.
    Forma pracy - esej/rozprawka.


    OPIEKA NAD MAGICZNYMI STWORZENIAMI

    prof. James Smith

    Sowa: james_smith12@wp.pl

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka: Time News Roman, rozmiar: 12;
    • minimum jedna strona A4;
    • format .pdf

    Temat nr 1.

    Demony wodne - charakterystyka porównawcza.

    Temat nr 2.

    W jaki sposób wpływają inne dziedziny magii na Magizoologie?

    Temat nr 3.

    Sławni Magizoolodzy - biografia.


    TRANSMUTACJA

    prof. Alexandra Martell

    Sowa: wh.alexa.martell@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • zgodnie ze standardami raportu transometrycznego;
    • format .pdf

    Temat nr 1.

    Raport transometryczny dla przemiany sześciu guzików w jeden guzik identyczny z oryginałami.

    Guzik: m=0,02 dag, h=2cm

    Temat nr 2.

    Raport transometryczny dla przemiany węża Eskulapa (Zamenis longissimus) w paprotnik kolczysty (Polystichum aculeatum).

    Wąż Eskulapa: m=1,5kg, h=2m
    Paprotnik kolczysty: m=1kg, h=1,2m

    Temat nr 3.

    Raport transometryczny dla przemiany niewerbalnej 1l wody w 1szt lodu.

    Woda: m=1kg, h=30cm


    Tematy egzaminacyjne prac pisemnych
    na XXXVII. rok szkolny

    WYMOGI FORMALNE:

    • Uczeń klasy trzeciej ubiegający się o zaliczenie przedmiotu na poziomie rozszerzonym ma obowiązek wybrać jeden z trzech podanych tematów egzaminacyjnych.
    • Prace należy wysłać do nauczyciela przedmiotu nie później niż do 24.06.2018 roku godz. 23:59.
    • Nauczyciel przedmiotu ma obowiązek sprawdzić wypracowanie do dnia 25.06.2018 roku do godz. 19:59 oraz przesłać protokół z informacją na główny mail dyrekcji szkoły.
    • Etap I egzaminu rozszerzonego uważa się za zdany wówczas, gdy uczeń zdobędzie 90% punktów możliwych do zdobycia.
    • W przypadku nie zaliczenia pierwszego etapu egzaminu rozszerzonego, uczeń nie ma prawa do przystępowania do części drugiej.
    • Niezaliczenie pierwszej części egzaminu rozszerzonego, nie przeszkadza w kontynuowaniu egzaminu na poziomie podstawowym.


    HISTORIA MAGII

    prof. Braco Miko

    Sowa: braco.miko@gmail.com

    Specjalne warunki pracy: -

    Temat nr 1.

    Czy magia starożytna znajduje odzwierciedlenie w czasach obecnych? Dokonaj analizy porównawczej magii starożytnej i obecnej.

    Temat nr 2.

    Czy instytucje magiczne takie jak Ministerstwo Magii, Wizengamot i Bank Gringotta są potrzebne w społeczeństwie magicznym? Dokonaj charakterystyki tych instytucji, ze szczególnym uwzględnieniem ich zadań.

    Temat nr 3.

    Symbole magiczne – dlaczego powstały i dlaczego były tak ważne dla magów w przeszłości?


    MUGOLOZNAWSTWO

    prof. Piotr McGorlski

    Sowa: cytrynowymcg@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • uzależnione indywidualnie od tematu (!)

    Temat nr 1.

    Terroryzm – akt przemocy czy perfromans? Rozważ powyższe stwierdzenie powołując się na źródła (w tym opinię mugolskiego badacza perfromansu Richarda Schechnera).

    • obszerne wyjaśnienie kluczowych pojęć (m.in. terroryzm, akt przemocy, perfromans etc.), podanie rodzajów terroryzmu (np. lewicowy, cyberterroryzm itd.) z krótką charakterystyką;
    • podanie 3 współczesnych przykładów terroryzmu (+ dane) (np. atak na WTC, atak na koncercie Ariany Grande etc.);
    • podanie krótkiej historii (również z przykładami i danymi);
    • porównanie terroryzmu do działalności śmierciożerców (podobieństwa i różnice);/li>
    • podanie teorii mugolskiego badacza Richarda Schechnera na temat terroryzmu wraz z jego krytyką (komentarzem);
    • podanie własnego zdania z przykładami i wnioskami

    Temat nr 2.

    Wokół cywilizacji internetu: czy snapchat zastąpi różdżkę? Rozważ powyższe stwierdzenie powołując się na wiedzę interdyscyplinarną: mugolską i czarodziejską.

    • internet – jego pojęcie, historia społeczna i ekonomiczna internetu, kulturowe źródła i początki (np. komputer, Maszyna Turinga, przemiana na przełomie lat 80. i 90., powstanie stron WWW);
    • cele i funkcje internetu wraz z opinią;
    • przykłady działań w Internecie, sprzętów sprzyjających rozwojowi, popularnych stron wraz z aplikacjami (np. Google, Wikipedia, Snapchat, Facebook, itp.);
    • komentarz na temat wpływu internetu i jego kultury na współczesnych mugoli;
    • rozważenie hipotezy zawartej w temacie pracy – internet w świecie czarodziejskim, powody stanu internetu w tym świecie, przykładowe scenariusze hipotetycznej działalności Internetu;
    • wnioski i krytyczny komentarz

    Temat nr 3.

    Wszyscy mali mugole chcą czarować – zabawa w świecie mugoli . Esej.

    • Czym jest zabawa? Jakie są jej funkcje? (proszę opisać, używając również pojęć przepływ, limalność, grywalizacja);
    • Proszę wskazać różnice pomiędzy rytuałem a zabawą, odwołując się m.in. do właściwości tych zjawisk kulturowych;
    • Kategorie zabawy (Roger Caillois);
    • Przykłady zabaw mugolskich do wszystkich kategorii zabawy i o różnych funkcjach;
    • Zabawa młodych czarodziejów – przykłady, porównanie;
    • Krytyczna ocena i wnioski

    OBRONA PRZED CZARNĄ MAGIĄ

    prof. Jasper McCarthy

    Sowa: prof.jaspercahill@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka Calibri o rozmiarze 12;
    • odstęp między wierszami równy 10;
    • wyjustowany tekst;
    • minimum jedna strona formatu A4;
    • obecność bibliografii (APA Style Sheet 6th edition)

    Temat nr 1.

    Dokonaj szczegółowej analizy prób stworzenia idealnego podziału czarnej magii. Napisz także czy każda z nich była merytoryczna. W swojej pracy uwzględnij wszystkie znane dotychczas podziały oraz zawrzyj swoje refleksje.
    Forma pracy - esej.

    Temat nr 2.

    Horkruksy - etyczne czy nie? Dokonaj szczegółowej analizy tematu, uwzględniając konieczne opisy, przykłady i wątki historyczne. W swojej pracy koniecznie wyraź swoje stanowisko i zaznacz, czy stworzyłbyś/stworzyłabyś własnego horkruksa, co również uzasadnij.
    Forma pracy - esej/rozprawka.

    Temat nr 3.

    Stworzenia zwane "czarnomagicznymi" - związane z czarną magią czy nie? Posługując się fachową nomenklaturą oraz przykładami co najmniej 5 stworzeń, odpowiedz na zadane pytanie. Szczegółowo zbadaj problematykę zagadnienia, załączając także szczegółowe opisy.
    Forma pracy - esej/rozprawka.


    OPIEKA NAD MAGICZNYMI STWORZENIAMI

    prof. James Smith

    Sowa: james_smith12@wp.pl

    Specjalne warunki pracy:

    • czcionka: Time News Roman, rozmiar: 12;
    • minimum jedna strona A4;
    • format .pdf

    Temat nr 1.

    Demony wodne - charakterystyka porównawcza.

    Temat nr 2.

    W jaki sposób wpływają inne dziedziny magii na Magizoologie?

    Temat nr 3.

    Sławni Magizoolodzy - biografia.


    TRANSMUTACJA

    prof. Alexandra Martell

    Sowa: wh.alexa.martell@gmail.com

    Specjalne warunki pracy:

    • zgodnie ze standardami raportu transometrycznego;
    • format .pdf

    Temat nr 1.

    Raport transometryczny dla przemiany sześciu guzików w jeden guzik identyczny z oryginałami.

    Guzik: m=0,02 dag, h=2cm

    Temat nr 2.

    Raport transometryczny dla przemiany węża Eskulapa (Zamenis longissimus) w paprotnik kolczysty (Polystichum aculeatum).

    Wąż Eskulapa: m=1,5kg, h=2m
    Paprotnik kolczysty: m=1kg, h=1,2m

    Temat nr 3.

    Raport transometryczny dla przemiany niewerbalnej 1l wody w 1szt lodu.

    Woda: m=1kg, h=30cm


    Najlepsi uczniowie:


    Opiekun: -

    Prefekt: -

    Prefekt: -

    Kapitan: -

    Specjalista: -

    Prefekt naczelny: -


    zobacz więcej

    Najlepsi uczniowie:


    Opiekun: -

    Prefekt: -

    Prefekt: -

    Kapitan: -

    Specjalista: -


    zobacz więcej

      Najnowszy numer kleksa już w maju!

      Red. naczelny: Arianne Clair
      Jasper McCarthy

      Sowa: redakcja.kleks@gmail.com

      Nabór: OTWARTY


      zobacz więcej

      © 2005-2018 Dyrekcja i Zarząd WH. Wszelkie prawa zastrzeżone

      Designed&Developed: Xeme Graphics: Kayla Content: Społeczność WH

       Nasza strona korzysta z ciasteczek, ale takich bez masła, bo podrożało.